 1.632.957 gości odwiedziło nas od 1 kwietnia 2008 r. |
 |
Projekt wdrożony w 2007 roku uchwałą RM w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy polega na zamianie zajmowanego lokalu w starej substancji mieszkaniowej na lokal w nowo wybudowanym budynku. Ma on na celu poprawę warunków mieszkaniowych najemców, którzy wykazali się dbałością o zajmowany lokal, rzetelnością w uiszczaniu należnych opłat oraz przestrzeganiem regulaminu porządku domowego. Praktyka jest powiązana z polityką zintegrowanego systemu zarządzania zmierzającą do dostarczenia przez UM społeczności Słupska usług publicznych, odpowiadających jej potrzebom i oczekiwaniom. Wielu mieszkańców zasobu komunalnego skarżyło się na zły stan techniczny zajmowanych lokali, uciążliwe sąsiedztwo, brak możliwości zamiany mieszkania na lokal o wyższym standardzie. Jednocześnie na listach oczekujących na najem lokalu komunalnego pozostawało bardzo dużo rodzin. Dlatego podjęto decyzję o budowie dwóch bloków mieszkalnych i opracowano procedurę zamiany zajmowanych lokali na mieszkania w nowo wybudowanych domach, uwzględniając również potrzeby osób niepełnosprawnych. Dla nich przygotowano 6 mieszkań spośród 96. Do zalety przedstawionego rozwiązania należy innowacyjność polegająca na zastosowaniu ciekawych rozwiązań organizacyjnych, takich jak losowanie konkretnego mieszkania wśród przyszłych lokatorów, skuteczność w podnoszeniu zakresu i jakości świadczonej usługi, uniwersalność oraz poprawa najbardziej solidnym najemcom warunków mieszkaniowych, co ma również wpływ na ograniczenie do minimum kosztów eksploatacji nowo wybudowanych budynków, gdyż gwarantują oni wysoką dbałość o zajmowany lokal. Zamiany pozwalają zarówno na poprawę warunków mieszkaniowych rodzinom posiadającym wyższe dochody, jak i pomoc osobom niepełnosprawnym, rodzinom o niskich dochodach czy zadłużonym. Dzięki tej praktyce zminimalizowano degradację zasobu komunalnego. Nastąpił częściowy zwrot inwestycji poprzez wprowadzenie wyższego czynszu w nowych budynkach, uzyskano gwarancję terminowego i bieżącego płacenia czynszu oraz ograniczono częstotliwość remontów i awaryjność w budynkach. Odzyskane lokale w starszych budynkach przeznaczono na realizację wyroków eksmisyjnych, co pomogło uniknąć kosztów wypłaty odszkodowań. Koszt realizacji przedsięwzięcia to 10 778 497 zł (wybudowanie dwóch budynków mieszkalnych). |
 |
 | Metryka praktyki |  | |
Data wprowadzenia do BDP: | 2010-09-30 | Data aktualizacji: | 2011-03-06 |
| Typ jednostki: | powiat grodzki | Miejscowość: | Słupsk | Województwo: | pomorskie | Kod pocztowy i Poczta: | 76-200 Słupsk | Jednostka wdrażająca: | Wydział Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska UM | Ulica: | Pl. Zwycięstwa 3 | Wirtyna internetowa: | www.slupsk.um.pl | Adres e@mail: | gkmios@um.slupsk.pl | Liczba mieszkańców: | 96.408 | Osoby kontaktowe: | Ewa Zagdan Inspektor WGKMiOŚ tel. 59 8488324 Zofia Gosiewska Inspektor WGKMiOŚ tel. 59 8488324 |
|
|
 |
 |
 | Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego |  | Związek Miast Polskich |  | Związek Gmin Wiejskich RP |  | Związek Powiatów Polskich |  | Norweski Związek Władz Lokalnych i Regionalnych | |
|
|